Štampanje Majica

ŠTAMPANJE MAJICA

Štampanje Majica

Dugo smo kupovali ono što nam se nudi, majice sa natpisima na stranim jezicima koji nam jesu ili nisu poznati, fotografije nekih dalekih super heroja, slike koje posle nekoliko pranja izblede i kombinacije boja koje se te sezone nose pa toliko preplave butike da druge i ne postoje. Kada su se pojavile opcije štampanja na majicama, uglavnom su to bile bele, ređe crne majice i tehnike štampanja nisu stvarale postojan proizvod kao što je to danas slučaj, niti je raznovrsnost ponude bila približno velika. Danas je došlo vreme da sami kreiramo svoju garderobu i da kroz nju šaljemo poruke koje volimo, ali i poruke ko smo mi.

Pre nekoliko nedelja je jedan čovek bio oduševljen motivacionom porukom koju je ugledao na majici za decu. Na njoj je pisalo „if opportunity doesn‘t knock, build a door” i uz to je išla neka prigodna dečija ilustracija sa mravom koji pravi vrata i cvrčkom koji odmara ispod drveta i čeka. Majica je bila okačena u izlogu, pa je ušao pun nade da postoji nešto slično ili isto i za odrasle, ali naravno bio je razočaran. To nije bio prvi put kako je pomislio da se bolja, kvalitetnija i originalnija garderoba pravi za decu. Sigurno bi odmah otrčao u štampariju koja može da mu ispuni tu želju, samo kad bi bio svestan njihovih ponuda.

Danas mali proizvođači, ili čak pojedinci u saradnji sa dobrim štamparijama, mogu praviti te natpise koje inspirišu i nas i ljude oko nas na akciju i vedrije raspoloženje. Ovo se naravno ne odnosi samo na želje jednog čoveka, već na bilo koje ideje koje zastupamo, na događaje za pamćenje ili obična poslovna putovanja sa firmom koja želimo da pretvorimo u malo drugačija. Danas gotovo svaka firma koja drži do sebe učestvuje u sportskim igrama i ulaže u izradu sportske opreme za turnire koji se održavaju jednom godišnje.

Ovog proleća su u trendu bile jednostavne, jednobojne trenerke na kojima je odštampano dve ili tri reči kao poruka. Pojedinci su napravili svoje brendove. Na početku nije delovalo da će ljudi masovno kupovati široke trenerke pastelnih boja na kojima jedva da je nešto odštampano. Ipak, situacija je bila potpuno drugačija. Izgleda da mladi ljudi kroz komfor i kvalitet žele da poruče da uživaju u životu i da je baš mala poruka na velikoj praznoj sadržini nešto na šta treba da obratimo više pažnje. To se tokom toplijeg dela godine prebacilo i na majice, pa tako u npr. osiguravajućim društvima možete videti da zaposelni nose polo majice istih boja na kojima je poznatim fontom ispisan naziv firme, dok u nastavku stoje dve ili tri reči koje su im ovogodišnji motiv rada. Taj motiv je ono što gura zaposlene napred u poslovne poduhvate, a privlači mušterije da su baš to mesta i ljudi kojima treba ukazati poverenje.

Veliki je broj štamparija koje se bave štampanjem na majicama. Na njihovim sajtovima se može videti veliki izbor tehnika koje koriste i dobro je znati u kojoj prilici nam je šta potrebno. Za neke formalnije skupove ćemo se bazirati na tekst, uz možda dodatak logoa ili neke tematske fotografije, sa druge straje brojni neformalni skupovi, kao što su pomenute sportske igre, team building koji je odavno zaživeo, humanitarne akcije i slično, nam dozvoljavaju da različite slike pričaju svoju priču, uz možda tek poneku reč.

Različita iskustva na ovakvim skupovima su pokazala da je pre svega bitan kvalitet samo materijala, jer je to nešto što se može često nositi i nakon određenih skupova i tako se može željena poruka prenositi u različitim prilikama, nedeljama, mesecima, a možda i duže. Takođe, dizajn je ono što privlači ljude da primete poruke koje šaljemo. Vizuelno nije uvek primarno, ali je sigurno ono što se prvo primeti.

Za izradu majica se najčešće koristi sito štampa. Ona je pogodna jer se može štampati raznim bojama, na različitim materijalima i oblicima. Ova tehnika se izvodi tako što se na štamparsku formu (podloga na koju se nanosi boja), koja je izrađena od svile ili sintetike, potiskuje boja kao kroz sito. Boje koje se nanose mogu biti različite debljine, pa se time postiže različit efekat. S obzirom da je potrebna izrada sita za svaku naručenu ideju, uglavnom se ovakve majice naručuju za kolektive koji broje preko 30 ljudi, inače je izrada cene majica nešto veća.

S druge strane, tu je moderna tehnika digitalne štampe koja ne iziskuje izradu sita, pa se cena ne menja ako se majice naručuju za manji kolektiv, ali nije svejedno da li želite belu ili crnu podlogu. Digitalna štampa se može izvesti i preko preslikača, ali štamparije obično postavljaju minimalan broj majica za naručivanje.

Ako vam je potreban samo natpis, brojevi ili logo, mogu se koristiti sve popularnije tehnike flekso i flok. Flok je sve popularnija među mladima jer slova liče na pliš zbog reljefne štampe. S druge strane, na početku teksta je pomenuto da je danas aktuelna svedenost i u veličini teksta i u njegovom izgledu, pa je za to idelana flekso folija, jer su slova tanka i postojana i izgleda kao sito štampa. Cena zavisi od broja boja i od tiraža.

Zvuči primamljivo da se šetamo kroz grad u svojim kreacijama, pri čemu je svako osmislio poruku koju želi da uputi drugima. Sve češće ekološke pokrete bi viđali u zelenim nijansama, sa slikama vrsta biljaka i životinja koje je potrebno zaštititi, ali i sa ugroženim staništima, vazduhom ili porukama. S druge strane firme današnjice moraju biti deo održivog razvoja i podsticanje ovakvog odevanja, umesto masovne kupovine i potrošnje je sve aktuelnije. Time se ukazuje i na položaj radnika u fast fashion, kako se popularno naziva, ali na svest o globalnim problemima planete čiji smo neraskidivi deo.

S druge strane danas je sve marketing, pa tako i zaposleni i klijenti mogu biti pokretne reklame u najpozitivnijem mogućem smislu. Ako vaši ljudi veruju u ideje za koje rade i ako se za njih zajedno zalažete, to može biti transparentno i može ulivati poverenje ljudima u vaš posao i vaš proizvod. Novo vreme kaže da možemo biti šta god poželimo i zaista možemo biti i kreatori svojih majica, kao i svojih misli i slika koje se na njima oslikavaju. Budite ono što jeste, jer sve drugo je zauzeto, a i niko drugi ne može biti vi i prenositi vašu misiju kroz ovaj svet.